För dig som
hyr lokal av oss
För hyresgäster
Här hittar du information om felanmälan, trygghet, brandskydd, hållbarhetstips och svar på de vanligaste frågorna kring att vara lokalhyresgäst.
Information som kan vara nyttigt för dig som hyr lokal hos GöteborgsLokaler och inom Poseidon, Familjebostäder, Bostadsbolaget samt Gårdstensbostäder.
Varning för bluff-sms om obetald hyra
GöteborgsLokaler har fått kännedom om att personer har tagit emot felaktiga sms som ser ut att ha skickats från hyresvärden.
I smset står det att hyran inte har blivit betald och man uppmanas att kontakta hyresvärden via ett telefonnummer. Har du fått ett sådant sms, ring eller kontakta inte numret i smset.
Vi skickar aldrig sms om sen hyresinbetalning.
Rapportera misstänkta bluff-sms till 7726
Har du fått ett misstänkt bluff-sms? Vidarebefordra meddelandet till 7726. Siffrorna motsvarar ordet SPAM på knappsatsen i telefonen och är globalt etablerat för att rapportera bluff-sms.
Det är ett operatörsoberoende nummer som alla kan använda. På så sätt får teleoperatörerna veta vilka bluff-sms du får.