Så här gör du
en felanmälan
Felanmälan
Här hittar du kontaktuppgifter för att göra en felanmälan gällande din lokal.
Vad som ingår när det gäller felanmälan och underhåll för dig som hyr en lokal framgår av ditt hyreskontrakt. Tänk på att i många fall står du som hyresgäst själv för det inre underhållet i lokalen.
Felanmälan GöteborgsLokaler
Om du vill göra en felanmälan gällande din lokal, fyll i formuläret nedan. Beskriv felet så tydligt som möjligt och glöm inte att ange dina kontaktuppgifter. Genom att använda formuläret har du också möjlighet att följa ditt ärende.
Du kan när som helst under dygnet göra en felanmälan. Vi tar hand om din felanmälan under kontorstid, måndag-torsdag kl. 8.00-16.00 samt fredag kl. 8.00-15.00.
Vid akuta fel
Vid akuta fel under kontorets öppettider, ring oss på 031-335 01 00. Akuta fel som inträffar utanför våra ordinarie kontorstider och som inte kan vänta till nästa arbetsdag, kan anmälas till jouren på telefonnummer 020-21 30 20.
Felanmälan annan fastighetsägare
GöteborgsLokaler förvaltar också lokaler med annan fastighetsägare. Det är till din fastighetsägaren du vänder dig om du behöver göra en felanmälan/serviceanmälan.
På ditt hyreskontrakt eller hyresavi ser du vem som är fastighetsägare till din lokal.
Bostadsbolaget
Ring kundservice på 031-731 50 00 (må-fre 8.00-15.00) eller mejla info@bostadsbolaget.se.
För akuta fel utanför kontorstid, ring fastighetsjouren 031-18 48 33.
Familjebostäder
Skriv i chatten på www.familjebostader.se eller ring kundservice 031-731 67 00 (må-fre 8.00-16.00).
För akuta fel utanför kontorstid, ring fastighetsjouren 020-81 00 11.
Poseidon
Kontakta Poseidon via mejl info@poseidon.goteborg.se.
För akuta fel utanför kontorstid, ring fastighetsjouren 031–80 50 75.
Gårdstensbostäder
Gå in på Gårdstensbostäders hemsida för lokalhyresgäster.
Göteborgs Stad
Om du har en fråga eller synpunkter på hål i gatan eller på cykelbanan, om gatlampan inte lyser eller om ett buskage behöver klippas kan du felanmäla detta på Göteborgs Stads hemsida.